L’Ajuntament habilitarà agents cívics a les àrees de contenidors per informar els veïns sobre el nou model de recollida de residus
Les targetes per a fer ús dels contenidors ubicats a Can Massuet del Far i Canyamars es poden recollir a les oficines municipals els dijous i divendres, de 09 h. a 14 h.
L’Ajuntament de Dosrius segueix treballant a diari per acostar als veïns i veïnes el desplegament del nou model de recollida de residus a Can Massuet del Far i Canyamars, garantir-ne un desenvolupament òptim i facilitar la tasca a la ciutadania.
En aquesta línia, després d’aprovar recentment un protocol de detecció i resolució d’abocaments, aquest mes de juliol el consistori adoptarà una nova mesura a fi d’assolir els objectius marcats a l’inici de la implementació del nou servei: millorar les dades de reciclatge i de recollida selectiva -assolir l’any 2020 un 60% de recollida selectiva, segons la normativa catalana-, optimitzar el servei que es presta als ciutadans, abaratir els costos de la recollida i combatre de forma efectiva els abocaments il·legals de residus, restes vegetals i voluminosos a la via pública.
Així, a partir de dilluns 16 de juliol l’Ajuntament habilitarà diferents agents cívics a les àrees de contenidors de Can Massuet del Far i Canyamars. La seva missió serà la d’informar i explicar als veïns i veïnes el funcionament del nou model i resoldre els dubtes que hi puguin haver al respecte.
L’Ajuntament agraeix la col·laboració ciutadana en el desplegament del nou model
En paral·lel, el consistori manté activa una campanya tal de detectar als responsables d’abocaments descontrolats a la via pública i sancionar aquelles pràctiques negligents.
En aquest sentit, Judith Coll, regidora de Serveis Generals, explica que “som conscients que el canvi de model ha provocat i provoca durant les primeres setmanes algunes confusions i incomoditats que amb el temps, però, queden plenament resoltes”. Així, Coll assegura que “la majoria dels veïns han demostrat una implicació i una col·laboració que cal posar en valor i agrair i que és imprescindibles per garantir l’èxit d’aquest model que estem convençuts que a mig i llarg termini generarà uns enormes beneficis mediambientals i econòmics per al poble i una clara millora en el benestar col·lectiu”.
Cal dir, però, que els darrers dies hi ha hagut alguns veïns i veïnes que no han fet ús dels contenidors, abocant les bosses fora. Això ha produït problemes de salubritat que perjudiquen a la pròpia ciutadania i que comporten un sobrecost en la gestió del servei, a banda de ser un perjudici mediambiental important.
Per la seva part, l’Ajuntament i el Consell Comarcal del Maresme, a qui està delegada la competència de la recollida de residus, habilita uns serveis especials per tal que aquests abocaments no es converteixin en un greu problema de salut pública.
Així mateix el consistori demana la col·laboració ciutadana per tal que els veïns no es vegin perjudicats per unes quantes persones que tenen reticències amb el canvi del servei.
Les targetes personals, imprescindibles per fer ús de les àrees de contenidors
Una de les principals novetats associades al nou model és el tancament de la tapa dels contenidors de les fraccions d’orgànica, rebuig i envasos, que només es poden obrir mitjançant una targeta personal i intransferible que els veïns i veïnes de Can Massuet del Far i de Canyamars poden recollir gratuïtament des de fa més d’un mes a les oficines municipals –ara únicament els dijous i divendres de 09 h. a 14 h.- presentant el rebut de l’IBI on hi consti la referència cadastral.
Aquest sistema permet conèixer a l’Ajuntament l’ús que fa cada habitatge de cadascun dels contenidors i, a mig termini, poder aplicar una taxa més justa que repercuteixi l’aportació real que fa cada família. L’objectiu principal, doncs, és augmentar els percentatges de recollida selectiva -sobretot de l’orgànica- i evitar malbaratar recursos i pagar les penalitzacions econòmiques per no reciclar.
Què he de fer si no puc obrir algun contenidor?
Cada un dels contenidors té un codi concret en un adhesiu al frontal. Per avisar d’una incidència cal notificar-ho mitjançant diverses vies:
- Enviant un correu electrònic a incidencies@resmar.es, indicant el número de contenidor que té la incidència.
- Trucant al telèfon 93 799 62 80 o 681 22 95 54 i indicant el número de contenidor i la incidència.
L’Ajuntament, a més, recorda que els veïns i veïnes disposen cada dilluns d’un servei gratuït de recollida porta a porta de materials voluminosos. Per fer-ne ús, només cal trucar prèviament al 93 799 62 80 o al 68 122 95 54. La ciutadania també pot fer ús de la Deixalleria d’Argentona per dipositar els seus mobles o voluminosos.