La carretera d’accés a Can Massuet del Far des de la BV-5101 serà sotmesa a partir de l’any vinent a diverses millores en el ferm, les contencions, el traçat i la senyalització.
L’Àrea de Territori i Sostenibilitat ha traslladat a l’Ajuntament de Dosrius les implicacions que tindrà al municipi el desplegament del Pla zonal de la xarxa de carreteres de la Diputació de Barcelona, on hi figuren aquells camins municipals que passaran a formar part de la xarxa local de carreteres. Alguns dels requisits bàsics per ser inclosos en el Pla són l’alta intensitat de vehicles, la necessitat de millores de seguretat viària i ser la principal via de connexió del nucli de població.
Així, entre les actuacions prioritàries definides en la primera fase del Pla, hi ha la millora de la carretera de Can Pruna (MA-033) de Dosrius, així com dues carreteres més de la comarca. La proposta va obtenir el vist-i-plau del Consell Comarcal del Maresme en la fase de diagnosi i consulta al territori del Pla de Carreteres, que es va iniciar a l’any 2016. El tram, d’1,22 km i de titularitat municipal, serà sotmès l’any 2020 a diverses millores en el ferm, les contencions, el traçat i la senyalització amb l’objectiu de garantir les condicions de seguretat òptimes per a circular per aquest vial; un dels més transitats del municipi i que dona accés a Can Massuet del Far, el nucli amb més població (2.500 habitants) de la vila.
Marc Bosch, alcalde de Dosrius, avança que el projecte executiu és previst que comenci a redactar-se enguany i destaca que l’actuació “suposa una passa més en l’objectiu que perseguim com a equip de govern per connectar i vertebrar els nostres tres nuclis i per millorar de forma significativa la seguretat de la xarxa viària del municipi”.
El Pla de Carreteres, conegut com a Pla Zonal, suposa una primera inversió de 24 milions d’euros i beneficiarà un total de 149 municipis els pròxims 15 anys. Es tracta de l’eina que permet ordenar les actuacions a la Xarxa i, també, executar el finançament lligat als convenis signats amb la Generalitat de Catalunya, amb revisions periòdiques que han de permetre seguir l’evolució de les necessitats territorials i adaptar-se a la seva realitat.