Dosrius és el segon municipi del Maresme amb més estalvi mig per habitant gràcies a l’administració electrònica

Dijous, 28 de desembre de 2017

La implementació de l’expedient electrònic a l’any 2016 i la generalització de les eines telemàtiques de tramitació i consulta de la informació també han permès simplificar, agilitzar i optimitzar la relació entre la ciutadania i el consistori.

El Consorci de l’Administració Oberta de Catalunya (AOC) ha presentat aquest mes de desembre un estudi de l’estat de l’administració electrònica a la comarca del Maresme. Entre d’altres dades, l’informe recull que Dosrius ha estat el segon municipi maresmenc amb més estalvi mig per habitant (16,22€) durant l’any 2017, per darrere d’Òrrius (16,27€), que suposa un total de 84.113,92€.

Al setembre de 2016 l’Ajuntament de Dosrius va iniciar la substitució de la tramitació de documents en paper (informes, decrets, notificacions, oficis...) a format digital, mitjançant un programari d’expedients electrònics. S’han implementat, doncs, les reformes necessàries per al compliment de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, llei que, entre altres coses, determina que entre administracions, empreses i entitats ja no es fa cap tràmit amb suport paper. Aquesta eina es complementa amb el portal de tràmits i gestions que ja estava disponible per a la ciutadania.

L’ampliació de l’administració electrònica ha suposat un estalvi econòmic molt notable durant l’últim any en partides pressupostàries com la despesa de paper (-53%), les impressions (-86%) o els enviaments postals (-42%); però també encamina el consistori a una simplificació, agilització i optimització de la relació entre la ciutadania i el consistori.

Marc Bosch, alcalde de Dosrius, sosté que en el primer any d'aplicació de l'administració electrònica ja es constaten els resultats positius i assegura que “l'evolució ha de ser de millora contínua i esperem poder-la notar en molts més paràmetres i indicadors amb l’objectiu d’adaptar-nos als nous temps i oferir als ciutadans més i millors eines per relacionar-se amb l’Ajuntament, fent efectiva així una relació digital simplificada, àgil i eficient”. Per tot plegat, Bosch afegeix que “el govern municipal és plenament conscient que l’ús i la implantació dels mitjans electrònics representen un estàndard bàsic de qualitat democràtica”.

La seu electrònica, al marge de garantir l’exercici del dret que tenen els vilatans a relacionar-se amb l’administració pública per mitjans electrònics, permet als veïns i veïnes, empreses i entitats accedir de forma àgil, els 365 dies de l’any i les 24 hores del dia, a un ampli ventall de tràmits (E-TRAM, E-FACT, notificacions electròniques...) i també consultes al tauler d’anuncis i edictes (E-TAULER), al perfil del contractant o al portal govern obert i transparència. A més, a la pàgina web dosrius.cat s’hi publica de forma periòdica i actualitzada tota aquella informació rellevant per garantir la transparència de la seva activitat relacionada amb el funcionament i control de l’actuació pública.

 

Darrera actualització: 28.12.2017 | 09:29