Sol·licitud reducció de la taxa de residus per compostatge
Segons la Ordenança fiscal 11 de Taxa per la prestació del servei de gestió de residus municipals:
-S’ha de sol•licitar la reducció de la taxa mitjançant instància adreçada al registre general de l’Ajuntament. A la instancia s’ha d’exposar que s’ha portat a terme compostatge durant un any sencer i que es demana una inspecció tècnica per tal de corroborar-ho. El termini per presentar les instàncies acaba el dia 31 de desembre de l’any anterior al que regeix aquesta ordenança. Les sol•licituds amb data posterior no tindran dret a reducció. Pels exercicis següents, l’Ajuntament disposarà d’un registre de contribuents acollits al compostatge i no caldrà presentar nova solꞏlicitud. Es realitzarà la inspecció anual a totes les finques mentre aquestes no siguin donades de baixa de l’esmentat registre per incompliment de les condicions o renúncia dels interessat.
-El procés de compostatge domèstic s’ha de portar a terme durant un any sencer i s’ha de fer barrejant les restes de poda del jardí amb les restes orgàniques de la cuina. En el supòsit de compostatge en períodes inferiors a un any, la reducció serà denegada. En el supòsit de que el compostatge no es porti a terme amb la totalitat de les restes de la parcel•la, la reducció serà denegada.
Quin cost té:
Gratuït
Qui pot sol·licitar-ho:
Qualsevol persona.
Cal aportar:
- El rebut de l'Impost de Béns Immobles (IBI) i les escriptures de la vivenda.
Canals de tramitació:
-
Presencial
A les oficines municipals.
-
Telemàticament
És necessari disposar de certificat digital.
Tramitar ara