Informació sobre la facturació del servei d'aigua durant l'estat d'alarma i amb la represa d'activitats

Dijous, 20 d'agost de 2020 a les 11:00

Per a més detalls o per a sol·licitar la revisió de les factures del primer i segon trimestre de 2020 podeu consultar el web www.sorea.cat o trucar al telèfon 934 953 540.

Sorea, empresa gestora del servei d’aigua a Dosrius, informa que amb l’inici de la fase de represa i la consegüent normalització dels processos de gestió comercial del servei d’aigua, han sorgit entre els veïns i veïnes alguns dubtes en relació amb les factures d’aigua emeses.

Des del mes d'abril i fins al 15 d'agost, s’han atès 30 reclamacions relacionades amb les estimacions realitzades, una xifra que representa l'1'44% del total de factures realitzades als 2.079 clients/es de Sorea a Dosrius. En tots i cadascun dels casos, s'ha analitzat la reclamació i s'ha donat resposta als clients/es dins dels terminis establerts; en cas que l'estimació resultés incorrecte, s'ha emès una nova factura amb la lectura real. A més, Sorea informa que els serveis de subministrament i sanejament d'aigua durant aquest període d'excepcionalitat han estan plenament assegurats amb les mateixes garanties, qualitat i seguretat de sempre.

Facturació de la tarifa reduïda del Cànon de l'Aigua

La Generalitat de Catalunya va anunciar un descompte del 50% del cànon de l’aigua pel conjunt de la població i del teixit empresarial durant l'abril i el maig. Per això, sobre els consums dels mesos d'abril i maig s'aplica aquesta bonificació.

Estimació de consums

A causa de la impossibilitat de dur a terme lectures de comptadors, es va aplicar el Reglament de servei municipal i es va estimar un consum a cada contracte igual al del mateix període de l'any anterior. En el cas de les pòlisses que es tenien identificades amb algun tipus d'activitat que havia quedat restringida pel decret, com per exemple bars, restaurants, hotels o escoles, entre d'altres, es va estimar un consum de 0 m3 des d’abril a maig. Aquestes estimacions es van fer amb l'objectiu d'aproximar-se al consum real i impactar el mínim possible als usuaris i usuàries. Cal destacar que, en recuperar el consum real del següent període, es normalitza la facturació.

Tanmateix, si algun usuari o usuària de Dosrius considera que l'estimació ha estat incorrecta, pot sol·licitar a l'empresa gestora del servei d'aigua una revisió de la seva facturació. Es pot contactar a través www.sorea.cat o bé trucar al telèfon 934 953 540.

 

 

 

Darrera actualització: 20.08.2020 | 19:28